1. Pacjent ma prawo zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
  2. Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmują świadczenia udzielane:

       a) w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń:

       - udzielanych przez lekarza, który może, bez dokonania badania pacjenta, wystawić receptę niezbędną do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej (art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2020 r. poz. 514, z późn. zm.)

       -  udzielanych przez pielęgniarkę lub położną, które w ramach samodzielnego wykonywania świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych o których mowa w art. 15a ust. 1 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej, mogą, bez dokonania badania pacjenta, wystawić receptę  niezbędną do kontynuacji leczenia oraz receptę albo zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej (art. 15b ust. 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011  r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 562, z późn. zm.))

       - związanych z wydaniem zaświadczenia,

      b) podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, (Dz.U. 2017 poz. 2217, z późń. zm.)

      c) w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,

      d) w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,

      e) dzieciom do 6 roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego,

      f) z wyłączeniem świadczeń, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043) to znaczy: w sytuacji, w której: lekarz podejmuje działania mające na celu zapobieganie szerzeniu się zachorowań na chorobę wywołaną zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19), dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta w  formie teleporady, z wyłączeniem dzieci do ukończenia 2. roku życia, których stan zdrowia jest oceniany przez przeprowadzenie wywiadu i badania fizykalnego.

       3. Świadczeniodawca udziela teleporad przy wykorzystaniu systemu łączności telefonicznej - poprzez wykonanie połączenia głosowego na wskazany przez pacjenta w procesie rejestracji numer telefonu kontaktowego.

       4. Sposób ustalenia terminu teleporady:

    - rejestracja telefoniczna pod numerem telefonu:  18 3518092

    - rejstracja e-mail, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    - rejsetracja on-line poprzez formularz dostępny pod adresem:   http://www.nozsekowa.pl/index.php/rejestracja-online

  1. Termin realizacji teleporady:

– nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobistego, albo
– w późniejszym niż w/w określony  - terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

  1. Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady skutkuje jej anulowaniem, przy czym świadczeniodawca POZ jest obowiązany do podjęcia co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut, w celu udzielenia teleporady.
  2. Świadczeniodawca zapewnia możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie z pacjentem, w przypadku gdy jest ono niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta a świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady - okoliczność ta powinna być ustalana w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym
  3. Szczegółowe instrukcje dotyczące:
    – sposobie realizacji e-recepty,
    – sposobie realizacji e-skierowania,
    – sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne,
    – możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta dostępne są na stronach internetowych: https://pacjent.gov.pl/
  4. Informacje o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych udzielane są pacjentowi w trakcie udzielania teleporady, w przypadku wystąpienia konieczności zlecenia wskazanych badań.z